zondag 22 juli 2012

Q en A: Waarom ben je een blog begonnen?

Voortaan heb ik er weer een soort artikel bij, namelijk een "Q en A"-artikel. In dit artikel stelt een lezer(es) mij een vraag en beantwoord ik die zo eerlijk mogelijk. Reageer dus vooral met vragen, want wie weet wordt jouw vraag wel beantwoordt!

De vraag van vandaag is: Waarom ben je een blog begonnen?

Toen ik een jaar of twaalf was, las ik veel blogs. Ik vond het altijd heel leuk om te lezen en ik keek altijd een beetje op tegen bloggers. Ik vond het heel knap dat ze zo gedisciplineerd waren dat ze elke dag een bericht schreven. Ik wist zo goed als zeker dat dat mij nooit zou lukken.

Ik ben mijn hele leven lang al iemand die creatief is en graag schrijft. Toch was de combinatie met een blog niet meteen gemaakt. Ik schreef voornamelijk gedichten en verhalen.

Op een begeven moment kwam ik toch op het idee om een blog te beginnen. Ik was toen een jaar of zestien. Maar elke keer als ik een blog op wilde starten deed ik er toch niet zo veel mee. Zo vond ik de lay-out niet mooi, het was te ingewikkeld, het was in het Engels of ik was spontaan mijn inspiratie kwijt.

Toen ik een jaar of zeventien had ik de middelbare school afgemaakt en begon ik aan de opleiding Media, Informatie en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik kwam erachter dat ik meer van schrijven hield dan ik dacht en ik was vastbesloten om bij een tijdschrift te werken.

Ik ben niet de enige die later bij een tijdschrift wil gaan werken. Daarom moet ik mezelf onderscheiden. Ik vond dat ik toch maar eens met een blog moest beginnen. Niet alleen voor later, maar ook omdat ik zoveel van schrijven houd en soms merk dat ik mijn verhalen kwijt moet aan de wereld.

Nu ik eenmaal een blog heb merk ik dat het nog best veel werk is. Soms zit ik echt uren naar mijn laptop te staren omdat ik Koos Inspiratieloos ben. Toch probeer ik het vol te houden om dagelijks te schrijven. En sinds ik de "Schema"-knop heb gevonden en dus vooruit kan werken, gaat me dat een stuk beter af!

Ik hoop dat ik zo fanatiek blijf en dat ik nog lang met mijn blog zoet zal zijn. Ik weet niet of ik het een "Lifetime" volhoud, maar ik beloof jullie dat ik mijn best zal doen!

xoxo Elo <3

Geen opmerkingen: