vrijdag 3 augustus 2012

Vlogcamera

Ik heb momenteel een onderwatercamera en een spiegelreflexcamera. Toch wil ik er nog een camera bij. Nu denk je waarschijnlijk: WTF?! Waarom wil je in godsnaam nog een camera?? Dat zal ik jullie even uitleggen.



Ik kreeg rond mijn 14de een onderwatercamera. Deze is heel leuk en handig voor op vakantie. Ik kan hem namelijk meenemen naar het strand, als er dan zand op komt spoel ik hem gewoon af en dan is hij weer zo goed als nieuw! Ook in en bij het zwembad is hij heel handig, omdat hij dus onder water kan. Ook is hij schokproof (tot een bepaalde hoogte). Maar... De kwaliteit is niet geweldig en je kan er niet goed mee filmen.

Verder heb ik (zoals jullie waarschijnlijk wel weten) een spiegelreflexcamera (Nikon D5100) ik ben hier echt heel erg gelukkig mee en hij maakt de meest mooie foto's van de beste kwaliteit. Het enige nadeel aan mijn spiegelreflexcamera is dat hij geluid maakt bij het scherpstellen en (groot nadeel) dat hij heel veelste groot is om overal mee naartoe te nemen. Ook ben ik altijd een beetje bang dat hij gestolen wordt, omdat hij zo kostbaar is.

Ik wil nu dus een derde camera. Ik maak tegenwoordig namelijk vaak filmpjes voor youtube en vlog ook meer. Deze Nikon Coolpix S3300 (die je op het plaatje ziet) is heel handig om mee te nemen én hij zorgt voor goede kwaliteit. Daarnaast kan ik hem overal mee naartoe nemen zonder me zorgen te maken dat hij meteen gestolen wordt. Ideaal dus!

Natuurlijk hou ik wel van een beetje orginaliteit, dus in plaats van een standaard zwarte camera, wil ik hem in het rood (de kleur van de foto), lijkt me echt heel gaaf! Ook omdat rood mijn lievelingskleur is, haha! Daarnaast kost hij met tasje en geheugenkaart 119,- en dat heb ik er best voor over.

Om een lang verhaal kort te maken... Morgen bestel ik de rode Nikon Coolpix S3300 en dan krijg ik hem als het goed is volgende week binnen! Dat betekent voor jullie dus meer vlogs en meer filmpjes!

Geen opmerkingen: