zondag 15 juli 2012

Tip: Banaan met honing


Heb je ook wel eens zo'n gevoel dat je eigenlijk gezond wil eten maar ineens echt behoefte hebt aan mierzoet eten? Ik wel!

Ik zal jullie een tip geven hoe je toch aan die zoetbehoefte kan voldoen en tegelijkertijd niet meteen een tientonner wordt.



Mijn tip voor jullie is banaan met honing. Waarschijnlijk denk je nu: Okeeee wat een rare combinatie.. Eerst proeven, dan oordelen!





Wat je nodig hebt:
- Een banaan
- Honing
- Mesje
- Vork of lepel
- Kommetje



 Je snijdt de banaan in stukjes met het mes en doet de stukjes in een kommetje

Doe honing over de stukjes banaan, pak een vork of een lepel en geniet van je zoetigheid!

Nu denk je misschien dat er ook suiker in honing zit en dat dit tussendoortje dus niet zo goed is. Het klopt dat er suiker in honing zit, maar als je een beetje honing over je banaan doet is dat echt niet heel slecht. Ook is honing beter voor je dan suiker en daarnaast eet je tegelijkertijd fruit! Dat is altijd goed toch? Voor mij is dit echt de ultieme oplossing als ik behoefte heb aan een grote zak drop, chips etc.

En hoe beviel de banaan met honing?

Geen opmerkingen: